tisdag 6 januari 2009

Resultat 13-dags tävlingen

På trettondagen spelades traditionsenligt vår handikappturnering, en turnering där nybörjare, etablerade ungdomar, föräldrar och alla vi andra som spelat pingis mer än halva livet samlas och spelar matcher mot varandra.

Jag tycker arrangemanget var mycket lyckat, och hoppas att alla årets deltagare redan nu bokar in trettondagen i 2010 års kalender.

Vann detta året gjorde en förälder, Peter Roempke. I finalen besegrade han Fredrik Westlund med ganska klara siffror. Till semi tog sig också Isac Weilöv och Torbjörn Karlsson.

Med lite flyt så finns det inom kort några bilder på plats...

PS. Hade inte resultatlistan framför mig när jag skrev segrarens namn, men nu hoppas jag att det är korrekt...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för ett mycket trevligt arrangemang!!!!!!!!!/Lars H

Pingisentusiast sa...

Hej!

Om jag inte minns fel så vann Peter Roempke (Davids pappa) finalen mot Fredrik Westlund.

Hälsningar

En pingisentusiast

RobertO sa...

Grattis Peter till din första Pingisturneringsseger.
Du ser att det lönar sig att tillhöra Volvo pingissektion, som ju så ofta syns nere i EX-huset.

Nu kanske du skall ta steget och mer seriöst spela med oss i Warta också,vi behöver "unga"lovande förmågor till klubben!

MVH
Robert Olsson

K.Landers sa...

Grattis Peter!!!

Det var ju tur att jag var lyhörd för vår son David som ville börja spela pingis i Warta nu i december, så att du fick visa att Beckenbauers motsvarighet finns i pingisen, med tanke på att du vann knäskadad och allt. Det kan man kalla vinnarinstinkt :-) !
Hälsningar Katarina