Visar inlägg med etikett pingisligan. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett pingisligan. Visa alla inlägg

tisdag 28 februari 2012

Warta 4:a i Pingisligan!

Nu är grundspelet av serien spelat och Warta placerar sig på en riktigt fin fjärde plats. Vilket är nytt rekord för oss!

Nu ser vi fram mot slutspel mot Växjö, där vi får fördel av 2 hemmamatcher! Härligt!

Kvartsfinal 1:
6/3 Frej Växjö-BTK Warta
9/3 BTK Warta-Frej Växjö
12/3 BTK Warta-Frej Växjö

Med detta så behöver vi inte nämna så mycket av gårdagens 2-3 förlust borta mot Halmstad. En match dit ingen av lagen kom med bästa manskap...

GP Skriver: "Warta skrev historia
Trots förlusten skrev BTK Warta historia på måndagskvällen. Fjärdeplatsen är klubbens bästa efter sex säsonger i högsta ligan."

måndag 20 februari 2012

Liverapport: Warta - Söderhamn

Då är det dags för årets sista hemmamatch i grundserien. Sen hoppas vi på hemmamatch i kvart, semi och final också...

Gästerna är på plats, domarna likaså. Då drar vi igång.

De matcher vi kommer få se idag är:

A1 Jiang, Chang Hong - B2 Nordberg, Hampus
A2 Månsson, Magnus - B1 Persson, Jon
A3 Szymanski, Filip - B3 Brodd, Viktor
A1 Jiang, Chang Hong - B1 Persson, Jon
A2 Månsson, Magnus - B2 Nordberg, Hampus

Först ut är: Jiang Chang Hong - Hampus Nordberg.
Hampus vinner första med 12-10. Changen såg inte riktigt bra ut, han hade ledningen med 9-7 men lyckades inte alls i egen serve. 11-3 i andra set till Hampus. Hampus spelar riktigt bra och Changen har svårt att komma till. Sen har Hampus en hel del tur också, 2 dödande kantbollar och en nätboll i samma set är tacksamt. 9-7 i tredje till Hampus, timeout Warta. Hampus vinner tredje med 11-8. En ganska klar seger tillslut, Changen kom inte igång alls och Hampus kom på hela tiden.

Nästa match: Magnus Månsson - Jon Persson.
Jon tar första med 13-11. Måns spelade riktigt bra till 7-3, som hastigt och olustigt blev 8-7. Sen var det tajt.Det mesta går Söderhamns väg hittills. 17-15 till Jon i andra. Setboll Måns och Jon får kantboll. Dock var det riktigt tungt spel hela setet. Kom igen måns! 4-1 till Jon och Måns tar timeout. 11-3 till Jon i tredje. Det var skillnad på självförtroende där, och annat är väl inte att vänta efter 13-11 17-15 i dom 2 första.

Paus nu, sen tar vi nya tag!

Nästa match: Filip Szymanski - Viktor Brodd.
Filip tar första med 11-8 och vinner även andra, denna gång med 11-6. Han spelar riktigt bra, lite udda spelstil men väldigt säker. Kan detta vara vändningen vi behöver? Brodd vinner tredje med 11-8. 6-2 blir 6-5 och Warta tar timeout. Filip tar fjärde med 11-6 och Warta har reducerat till 1-2.

Nästa match: Jiang Chang Hong - Jon Persson.
Skall man döma efter dagens första matcher så måste Changen höja sig betydligt för att det har skall bli trevligt... Oj, det var viktigt. Changen tar första med 12-10. Han hade ledningen med 10-7, men släppte till 10-10. 13-11 till Changen i andra. Riktigt tungt spel på slutet. 4-1 till Changen och Söderhamn tar timeout. Changen tar tredje med 11-9! Att vi skulle få se Månsson - Nordberg idag trodde jag inte...

Nästa match: Magnus Månsson - Hampus Nordberg.
Hampus tar ledningen via 11-8, 11-8. 1-4 och Måns tar timeout. Varsin servemiss så långt. Hampus vinner tredje med 11-8. Han får vara nöjd med sin kväll, det var ingen i Warta som mäktade med att ta set mot honom.

Söderhamn kändes bättre och hetare från början till slut. Lite bättre kan vi allt...

söndag 19 februari 2012

Pingisligan BTK Warta - Söderhamns UIF måndag 20/2 18:30

Ser man till tabellen så borde detta bli riktigt jämnt: Söderhamn ligger trea, Warta fyra. Söderhamn har 22 poäng, Warta 20. Söderhamn har 38-26 i matchkvot, Warta har 36-27. Jämnt så det förslår, dock med liten fördel Söderhamn.

BTK Warta
19-9 Jiang, Chang Hong
11-8 Månsson, Magnus
1-0 Petiot, Jeremy
1-0 Szymanski, Filip
2-3 Jenkins, Ryan
0-1 Lindholm, Eskil
2-6 Nilsson, Robert
36-27

Söderhamns UIF
19-9 Persson, Jon
11-8 Nordberg, Hampus
8-7 Brodd, Viktor
0-2 Jin, Jimmy
0-0 WO
0-0 Dubbel
38-26

Välkomna till härliga Ex-huset!

tisdag 31 januari 2012

Seger med 3-0 borta mot Kävlinge

Det var en stabil insats borta mot Kävlinge. Säker seger med 3-0 och endast ett tappat set. Polacken Filip Szymanski gjorde premiär och lyckades besegra duktige Johan Sondell med 3-1.

Månsson och Changen stod för 2 säkra 3-0 segrar var.

GP skriver några rader om vår seger: "Szymanski en stark debutant
Warta tappade bara ett set borta mot Kävlinge i Pingisligan på måndagskvällen." Läs hela artikeln här.

tisdag 20 september 2011

Ny förlust för Warta i PIngisligan

Igår var det bortamatch mot Söderhamn, och just bortamatcherna mot Söderhamn är sällan några matcher för oss Wartaiter att minnas. Så ej heller denna gång. Walesaren Ryan Jenkins gjorde debut i Wartatröjan, och gjorde en godkänd insats. 3 tuffa matcher gick till skilje, och av dessa så vinner Söderhamn 2. Då är det tufft att vinna.

GP skriver om matchen:

"Ny förlust för Warta
Warta förlorade även den andra matchen i årets upplaga av Pingisligan, men nu var Hisingsklubben bättre med i matchen än i premiären mot Halmstad."
Läs hela artikeln på GP.

fredag 23 oktober 2009

Truppen 2009-2010


Per Jarlebrand, Jiang Chang Hong, Stefan Nilsson, Mattias Karlsson, Robert Nilsson

Jiang Chang Hong

Intervju och foto utlovas inom kort (jag kan dock avslöja att det är en go gubbe)


Mattias Karlsson


Intervju och foto utlovas inom kort. Ännu en go gubbe, men med lite ömtåliga fötter...


Robert Nilsson


Ålder: 25
Racket: Stiga Clipper, Boost TP.
Vad dricker jag helst till maten: Läsk, kan tänka mig en öl ibland också..
Roligaste film: Wedding crashers
Vad jag vill bli när jag blir stor: Redovisningskonsult
Denna person ser jag upp till: Roger Federer
Bästa bok: Snabba cash enda boken jag har läst)
Bästa skolämne: Idrott, hyfsad i geografi också..
Största skalpen: Magnus Månsson
Senaste gången jag grät: När Susanna Kallur trillade i OS
Favorit Tv-program: Antikrundan

Erik Tamm
Ålder: 24
Racket: Hybrid, har ännu inte några sköna gummi
Bästa film: Reservoir dogs
Bästa bok: Mao´s lilla röda
Sämsta hand som jag vunnit en stor pokerpott på: Två, sju i olika färger
Vad dricker jag helst till maten: Kall mellanmjölk
Favoritmåltid: Toast Skagen, Mammas cheddarbiffar, kladdig kaka
Vad jag vill bli när jag blir stor: Starkare och snyggare
Senaste gången jag grät: När Jörgen slog Samsonov i årets OS
Mitt motto är: Better to burn out then to fade away
Bästa musiklåt: Thunder road, Bruce Springsteen
Musiklåt jag gillar men skäms för: Allt med Brolle jr
Bästa skolämne: Matte
Vad får mig att koppla av: Min soffa och min tv
Snyggaste tjej: Scarlett Johansson
Största skalpen: Pär Gerell


Stefan Nilsson


Bästa film: Den ofrivilliga golfaren
Bästa bok: Änglar och demoner
Saker jag gör när jag inte spelar pingis: Kollar TV, spelar golf
Vad dricker jag helst till maten: Läsk, mjölk, vin
När flyttade jag hemifrån: När jag var 19 år
Musiklåt jag gillar men skäms för: Skulle väl vara några dansbandslåtar, men Hedram håller mig sällskap.
Bästa skolämne: Idrott
Hur många gör jag på foten: Många....
Vad får mig att koppla: av En golfrunda ensam

BTK Warta - Falkenbergs BTK måndag 26/10 18.30

Äntligen dags för ny match i Pingisligan!

Denna gång är det Falkenbergs BTK som kommer på besök. Falkenberg har i år ett riktigt starkt lag och räknas som en av favoriterna i serien, och det skall man göra med spelare som Guo Kai, Magnus Månsson och Lukas Rydén i laget.

Framförallt skall det bli kul att heja fram våra spelare till, förhoppningsvis, seger mot gamla Wartaspelaren Månsson...

Inför matchen ligger Falkenberg på andra plats i tabellen, där Warta är sjua. En futtig poäng skiljer Warta från den hett eftertraktade slutspelsplatsen...

Falkenbergs BTK (12-8 efter fyra matcher)
3-0 (6-1) Omar Assar
3-4 (8-8) Magnus Månsson
3-1 (7-4) Lukas Rydén
1-1 (3-2) Guo Kai
2-2 (6-6) Dubbel Assar/Rydén, Månsson/Rydén (1-0)

BTK Warta (9-11 efter fyra matcher)
6-1 (13-6) Jiang Chang Hong
1-2 (3-5) Mattias Karlsson
0-1 (0-2) Erik Tamm
1-4 (3-8) Robert Nilsson
1-3 (3-7) Dubbel

Välkomna till Exhuset, Heden.

måndag 12 oktober 2009

BTK Warta - BTK Rekord 4-1

Härligt jobbat killar!

Tredje plats i Pingigligan är inte illa!

Och allt finns ju på Youtube. Så också delar av denna match:



Och tom. GP skriver om oss! Finns att läsa här.

PS. Det är uppenbart att det handlar om att vinna stort och förlora smått i nya pingisligan... Med de gamla reglerna hade vi haft 2 förluster och en vinst och antagligen varit en bit från tredjeplatsen...

torsdag 24 september 2009

BTk Warta - Halmstad BTK

Jiang Chang Hong - Rönneberg Espen 2-1 (15-13, 10-12, 11-8) 1-0
Tamm Erik - Håkansson Fredrik 0-2 (6-11, 11-13) 1-1
Nilsson Robert - Wang Jian Feng 1-2 (11-7, 6-11, 5-11) 1-2
Jiang Chang Hong - Håkansson Fredrik 2-1 (2-11, 11-7, 11-9) 2-2
Nilsson Robert/Tamm Erik - Rönneberg Espen/Wang Jian Feng 1-2 (9-11, 11-4, 4-11) 2-3

Warta leder! 1-1 efter en tung smash av wang. 1-4, 4 raka bollar av halmstad. timeout igen. Aktivt halmstad, passivt warta. Då blir det 4 raka bollar... 2-7, på tiden att vinna en boll... 3-9 nu, bra boll av wang igen. Halmstad bestämmer och warta hamnar på hälarba. Svårt då.

3-1 till warta efter 2 poäng direkt på serve... 5-1 till Warta, bra start! 5-3, bra returer av wang. 8-3, snygg undanläggning av robban. 10-4 till Warta, inga bra servar av espen där. 11-4 och snart dax för skiljeset...

Dubbeldax! 7-5 i första till warta. Hoppfullt! 8-8, en bra & en dålig return av robban. 9-9, bra läge för Erik där. Du måste sätta dom! 9-10 efter en tung duell. Wang räddar upp den bredvid nätstolpen... Och sen sätter han en stenhård rak kix... blytung 11-9 vinst för halmstad.

1-1, lite tur av figge där. 2-1, bra jobb av chang. Han gick runt! Ett bra trick i pingis! 5-1 till chang efter en bra serve. Timeout Halmstad. 6-2 till Warta, riktigt snygg fh där! 8-3 till chang, han har vaknat nu! 9-6 nu, klart bästa matchen så långt. 2 tunga bh i rad av figge, 9-7 nu. 10-9 till chang. 11-9 till chang, 2 raka bollar i figges serve när det som bäst behövdes.

4-0 till Chang. Precis som förra setet, fast tvärtom. Nu är det chang som bestämmer. 6-2 nu. Mycket bättre spel av chang nu! 9-4, riktigt snyggt spel av chang. 10-7 till chang och timeout av pelle. En bra timeout till nu! 11-7 till chang!

3-1 till figge, han har startat bestämt. Det har inte chang gjort... 2-8 nu. 11-2 till figge. Figge spelar bra och ligger på. Chang ser loj ut och servar långt...

Match mellan ettorna nu, Jiang Chang Hong mot Fredrik Håkansson.

Kom igen robban, bättre kan du! 1-4 nu, wang spelar upp sig. 3-4, bra bh av robban! timeout av halmstad. 3-5, bra spel av wang, härlig duell. 4-7, en bra serve till nu robban! 5-9, sista chansen nu! 11-5 till wang. 2 ganska säkra set till wang. Robban spelade med allt för små marginaler sista seten, då slår man inte en såpass bra spelare som wang.

2-0 till robban i andra. Bra start. Grym rak fh av wang... 6-2 till wang, 6 raka ganska enkla bollar. 3-9 nu. Riktit blek robban efter 2-0 ledningen... härlig duell där robban kommer bak, kontrar tillbaks den på kanten. 6-10 nu. 6-11...

2-1 till robban, bra boll. 3-3 efter 2 bra servar av jiang. 5-5 nu, bra spel blandas med väldigt enkla missar. Poäng på serve av robban! 10-5 till robban nu. 10-7 till robban och timeout Warta. 11-7 till Warta och en riktigt snygg rak fh av robban. Gött. Men jag har sett Wang bättre...

Robban - Wang Jiang Feng nu!

2-2 i andra, snygg (och lite turlig) räddning av erik. 4-2 till erik efter en riktigt bra fh-duell! Och nätboll på det. 6-3 till erik, nästan ess på serven där! 8-4 till Erik, han spelar riktigt bra detta set! 9-5 nu. 10-6 till erik, bra duell där. Betydligt tuffare i spelet! 10-8 till erik, figge servar. 10-9 nu och timeout av Pelle. Erik måste komma ur bh-spelet nu. 10-10 efter en ren (enligt figge) träff på fingret... 13-11 till figge slutar matchen. Ändå ett steg fram för erik, tyckte han gjorde en helt ok insats. Lite feg och passiv på slutet.

1-2, snygg rak fh av figge. 3-3 efter snygg rak fh av Erik! Hyfsad start ändå... 3-5, erik kom på men bra försvar av figge. 5-7 nu, erik hänger med helt ok. 10-6 till figge, lite för tunn i spelet där erik. 11-6 till figge.

Nästa match mellan Erik Tamm och Fredrik Håkansson. Något att bita i Erik!

2-0, bra start av Chang! 3-0 blev 3-3, ryckigt värre... 4-3 till chang efter en ännu värre nätboll. Och nästa nätboll till Espen... 6-4 till Chang efter sidbytet, bra serve och snabb attack. 8-4 till Chang efter en riktigt snygg räddning. 9-6 nu... 9-7, Espen tog 2 i egen serve. Poäng p åserve och 2 matchbollar vid 10-8! kom igen! Bra serve igen och seger för Chang!

2-2 i andra set. Fortfarande lite ryckigt spel. 3-5 nu. Chang är inte alls vass... 6-6 nu. 6-7 efter matchens bästa duell, loop-loop, som Espen vann. 7-9 och Espen servar. Blev 8-9 och timeout av Halmstad. 10-8 till Espen. Dax at vakna chang... 2 bra serve-första attack och 10-10. Som slutar 12-10 till Espen. Chang verkar inte alls vass, mycket egna misstag.

8-10 2 setbollar och egen serve för Espen... som blir 10-10, Chang skärpte sig lite... Bra boll av chang och setboll Warta. 12-12, efter en riktig nätboll av Chang. Hård loop som tar på nätet och blir 2-studs... 14-13 till chang och time-out av Warta. 15-13 till Chang och första set till Warta. Bra timeout killar!

7-5 Till chang. Knappt en duell än. Men Chang ossar som aldrig förr och verkar het...

3-3 i matchen. Inte mycket annat att rapportera...

Nu är det dags!

Premiären närmar sig!

För Warta spelar idag: Jiang Chang Hong, Robert Nilsson och Erik Tamm. För motståndarna Halmstad spelar idag: Fredrik Håkansson, Wang Jiang Feng och Espen Rönneberg.

Tyvärr missar Mattias Karlsson kvällens match. En otroligt olycklig stukning av foten sätter stopp för hans pingisspel ikväll.

Nåväl, första matchen ut ikväll är Chang Hong mot Espen Rönneberg. Goda chanser för Warta här.

fredag 18 september 2009

Alla längtar till premiären av Pingisligan!

"Vilken premiär längtar du till?" är namnet på en undersökning GP har kört. Och som det verkar så längtar alla till premiären av Pingisligan.

GP har fått in 10 kommentarer så långt, och alla handlar om vår kära Pingisliga!

Ni hittar undersökningen här.

Jag tog mig friheten att klistra in kommentarerna nedan:

Säsongsstarten för pingisligan, såklart!
inlägg av: Fredde 2009-09-18 11:20
När jag var ung fanns det c 12.000 registrerade tävlingslicensierade pingisspelare - nu har jag hört att det är ungefär hälften så många.
När nu pingisen tackl vare avtalet med TV4 Sport blir tillgänglig för alla, hoppas många med mig på att fler ungdomar upptäcker pingisen - en av de få sporter där en ärligt uppträdande betyder något. Här stjäls t ex inte kantbollarna från motståndaren om man hört att den tog på egna bordshalvan - även om domare eller motståndare inte upptäckt att bollen tog

Pingisligan Live on TV
inlägg av: Benny Joker 2009-09-17 18:38
Världens snabbaste bollsport - i nytt format m Pingisligan fd Elitserien drar igång exakt om en vecka. I anrika ExHuset tar Warta emot topplaget Halmstad. Och TV4Sport sänder varje omgång - lördagar kl 13:00. Det är något att längta till - så häng på !!

Elitserien i pingis
inlägg av: Alf H 2009-09-17 12:28
Ser fram emot starten av elitserien i Pingis och naturligtvis BTK Wartas hemmamatcher.

Pingisligan
inlägg av: Bett 2009-09-16 22:44
Självklart pingisligan och Jiang Chang Hongs stenhårda drag från alla hörn.

Pingisligan!!!!!!!!
inlägg av: Kjell M. 2009-09-16 20:48
Längtar efter pingisen så klart!!!!!!! Direktsändningar varje vecka, vilka höjdardueller det blir! Kom till exercishuset och kolla!!!

Pingisligan. Såklart
inlägg av: Wartagubbe 2009-09-16 20:40
Nu brakar det snart löst i exhuset på Heden. Wartas hemmamatcher missar man inte gärna som pingisälskare.

PINGISLIGAN!!!!
inlägg av: Jack Larson 2009-09-16 18:05
Världens snabbaste och vackraste sport i Göteborgs överlägset härligaste arena, Exercixhuset på Heden. 24 september drar härligheten igång. Alla tummar hålles för Göteborgs pingisstolthet: WARTA!!!

Pingisligan
inlägg av: Ping pong full 2009-09-16 17:20
Nu bara 190 timmar kvar tills festen börjar. Var hittar jag alla inför reportage?

Pingisligan!
inlägg av: Bolltrollaren 2009-09-16 14:55
Absolut pingisligan och Wartas hemmamatcher. En individuell sport som funkar bra i lagsammanhang. Hoppas den nystartade pingisligan (TV-sänd) blir lyftet för sporten i Sverige igen. Sporten växer nu starkt i många länder, Kolla gärna på eurosports sändningar i veckan från EM och se vilken underbar TV-sport det är. Tyvärr verkar ju inte tidningarna (däribland GP) inte skriva någonting eller marginellt om varken om pingisligan eller om stora mästerskap som EM och VM tidigare i år-skärpning!
MVH

Pingisligan
inlägg av: Stefan Johansson 2009-09-16 12:26
Jag längtar till Elitserien i bordtennis som i år bytt namn till Pingisligan. Den är hetare än någonsin, inte minst beroende på att en match ur varje omgång kommer att direktsändas i TV. Wartas hemmamatcher i underbara gamla Excercishuset på Heden är bara ett måste. Maken till intim arena får man leta efter!

tisdag 15 september 2009

Snart start av nya Pingisligan!

Nu närmar sig starten av nya pingisligan med stormsteg!

Torsdag 24/9 är det säsongens första match hemma i Exhuset mot gästande Halmstad.

Inför denna säsong är det många nyheter. Som:
- TV4 sport sänder direkt
- Spel på ett bord
- 3 spelare i laget
- Dubbel ingår
- En match spelas om 5 poäng (förlust med 2-3 ger 2 poäng)

Ni hittar årets alla matcher i Pingisligan här, eller genom länken "Årets matcher" under A-laget i menyn till höger.

Aktuell tabell finns här, eller under "Aktuell tabell" under A-laget i menyn till höger.

Den som vill se en trailer inför sändningarna i TV4 Sport kan kika här.

måndag 7 september 2009

Mattias Karlsson vann Halmstad Masters!

Årets nyförvärv Mattias Karlsson visar att han kommer bli en spelare att räkna med i årets Pingisliga! Att ta hem Halmstad Masters är en mycket meriterande seger!

1. M. Karlsson
2. K. Karlsson
3. Wang Jianfeng
4. M. Månsson
5. J. Bachstätter
6. I. Moldovan
7. L. Rydén
8. O. Assar

Nu ser vi fram mot att se Mattias vinna ännu fler matcher i Pingisligan!

Ni kan läsa mer om Halmstad Masters i Hallandsposten.

PS. Kan nämn coachen Tamms kommentar efter tävlingen: "Wartas framgångar var blandade. Mattias kom först, jag kom sist..."