Pingis-Anger Management har haft en omröstning om vilken Elitserieklubb som är populärast ute i landet. Och här har vårat kära Warta tagit en förstaplats!
Ni hittar omröstningen här.
tisdag 25 mars 2008
måndag 10 mars 2008
Färdigspelat för Warta BTS A
Då är säsongen klar då. Sista matchen spelad. Det är inte utan att det är lite skönt... det är inte lika kul att lira när vi aldrig vinner några matcher...
Sista matchen var borta mot Mölndal, Mölndal vann ju serien och var sedan länge klara seriesegrare. Nu visade det sig att vissa i deras lag hellre åkte på semester till Egypten än lirade mot oss. Men det är ju inte mycket vi kan göra åt vilka gubbar våra motståndare spelar med.
Ny lyckades vi knipa en poäng, och (ovanligt nog) så bidrog alla i laget till denna poäng. Ax & Benny tog 2 i singel, Mats (som faktiskt vann med 11-9 i skilje) och Coach (som la med 11-9 i skilje) tog singel + dubbel.
Resultat från säsongen finns här.
Då återstår bara säsongsavslutningen...
/Coach
Sista matchen var borta mot Mölndal, Mölndal vann ju serien och var sedan länge klara seriesegrare. Nu visade det sig att vissa i deras lag hellre åkte på semester till Egypten än lirade mot oss. Men det är ju inte mycket vi kan göra åt vilka gubbar våra motståndare spelar med.
Ny lyckades vi knipa en poäng, och (ovanligt nog) så bidrog alla i laget till denna poäng. Ax & Benny tog 2 i singel, Mats (som faktiskt vann med 11-9 i skilje) och Coach (som la med 11-9 i skilje) tog singel + dubbel.
Resultat från säsongen finns här.
Då återstår bara säsongsavslutningen...
/Coach
fredag 7 mars 2008
BTS A Säsongsavslutar
Det vad den säsongen det. Sista matchen spelas på lördag 8/3 mot Mölndal. Mölndal är lika säkra på att vinna serien och spela i en högre serie nästa år, som vi är på att åka ur serien och spela i en lägre serie...
Ryktet säger att Veteran-SM Glenn inte vågar vara med i denna prestigematch. Han har ju förlorat mot Wartaspelare förr (läs Stellan...) och vill nog inte vara med om det igen.
Förra matchen gick ungefär som vanligt, vi förlorade. 8-1 till Åsa. Vi hade 1-1 men sen släppte vi lite... Vi brukar prata om en mosbricka och den skall utbetalas om man inte lyckas vinna en enda match (singel eller dubbel) under en lagmatch. Denna gång hade vi 2 spelare (Max & Mats) som lyckades med bedriften att inte vinna ett enda set. Och då spelade dom båda ändå mot en tjej...
Jag och övriga i laget ser fram mot att bli utbjudna på 3-rätters på Sjömagasinet...
Som spelare i Warta blir man bara mer och mer nöjd med vår kära tränings/tävlingshall Kyrkbyhallen. När man åker runt i gärdsgårdsserierna är det väldigt sällan som man tycker att det är bra spelförhållanden.
/Coach
Ryktet säger att Veteran-SM Glenn inte vågar vara med i denna prestigematch. Han har ju förlorat mot Wartaspelare förr (läs Stellan...) och vill nog inte vara med om det igen.
Förra matchen gick ungefär som vanligt, vi förlorade. 8-1 till Åsa. Vi hade 1-1 men sen släppte vi lite... Vi brukar prata om en mosbricka och den skall utbetalas om man inte lyckas vinna en enda match (singel eller dubbel) under en lagmatch. Denna gång hade vi 2 spelare (Max & Mats) som lyckades med bedriften att inte vinna ett enda set. Och då spelade dom båda ändå mot en tjej...
Jag och övriga i laget ser fram mot att bli utbjudna på 3-rätters på Sjömagasinet...
Som spelare i Warta blir man bara mer och mer nöjd med vår kära tränings/tävlingshall Kyrkbyhallen. När man åker runt i gärdsgårdsserierna är det väldigt sällan som man tycker att det är bra spelförhållanden.
/Coach
fredag 22 februari 2008
Warta spelar i Elitserien säsongen 2008-2009
Kl 15.00 idag fredag kom det glädjande beskedet från Svenska Bordtennisförbundet att Warta är kvar i Elitserien även nästa år.
Askim och Hägersten har tackat nej till att ställa upp i kvalet, och därmed är vi kvar i Elitserien och kan redan nu börja glädjas åt en spännande fortsättning nästa säsong.
Tack alla ni som har hjälpt till att göra den nyss avslutade säsongen till den fest den faktiskt var. Vi har fått en hel del beröm för arrangemangen och inramningen kring våra hemmamatcher. Nu hoppas vi att alla spelarna antar utmaningen och tränar stenhårt inför en förhoppningsvis ännu mer framgångsrik säsong nästa år!
Askim och Hägersten har tackat nej till att ställa upp i kvalet, och därmed är vi kvar i Elitserien och kan redan nu börja glädjas åt en spännande fortsättning nästa säsong.
Tack alla ni som har hjälpt till att göra den nyss avslutade säsongen till den fest den faktiskt var. Vi har fått en hel del beröm för arrangemangen och inramningen kring våra hemmamatcher. Nu hoppas vi att alla spelarna antar utmaningen och tränar stenhårt inför en förhoppningsvis ännu mer framgångsrik säsong nästa år!
onsdag 20 februari 2008
Warta BTS A - Byttorp 3-8 måndag 18/2
Ännu en match i Div 3 VSSV. Och ännu en förlust. Skönt att serien snart är slut, som det verkar kanske vi kan kriga om poängen i div 4...
Senast borta mot Byttorp satte vi världsrekord i förlorade matchbollar. Denna gång var det inte lika illa, det var bara Mats som (för vilken gång i ordningen?) inte lyckades vinna den sista bollen.
Till denna match hade lagets ankare (?) Kinesen lämnat WO, han har gått och blivit sjuk. Låter som en kråka. Då fick istället Mäklaren inkallas, direkt från en veckas semester. Oxå direkt från en visning, han hann inte till matchstart, så vem som skulle spela 4 i laget var inte svårt att plocka ut...
Lite oflyt i matcherna igen, 3 förluster i skilje. Det har ju varit problemet hela säsongen, går matcher till skilje vinner vi kanske 3% av dom.
2 mosbrickor denna match, Rashwans lite oförtjänt då han faktiskt vann en match. Tyvärr räckte inte Coach till i den andra matchen, så Rashwans match räknas inte.
Skall man äta upp alla mosbrickor som vi spelat ihop under denna säsong kommer man gå upp ett par viktklasser till nästa säsong...
Kvoter från matchen:
Rashwan: 0-2 (0-1)
Mats: 0-2 (0-1)
Mäklaren 0-2 (1-0)
Coach: 2-1 (1-0)
Resultat finns här.
/Coach
PS. Om någon (Skulle nog vara Henke Kix i så fall) undrar över coachen inte har bloggat nåt vidare under våren så är svaret enkelt. Han är en medgångsbloggare. Det är inte lika kul att blogga om ännu en 3-8 förlust...
PS2. Det var längesedan jag mötte en motståndare som blev så knäckt efter en förlust så han bytte platta (Neubauer -> Soft) direkt efter match. Men det hände nu... Dock är det ett positivt byte. Alla med Neubauer borde tvingas att byta till soft. Skulle göra Jorden till ett trevligare ställe...
Senast borta mot Byttorp satte vi världsrekord i förlorade matchbollar. Denna gång var det inte lika illa, det var bara Mats som (för vilken gång i ordningen?) inte lyckades vinna den sista bollen.
Till denna match hade lagets ankare (?) Kinesen lämnat WO, han har gått och blivit sjuk. Låter som en kråka. Då fick istället Mäklaren inkallas, direkt från en veckas semester. Oxå direkt från en visning, han hann inte till matchstart, så vem som skulle spela 4 i laget var inte svårt att plocka ut...
Lite oflyt i matcherna igen, 3 förluster i skilje. Det har ju varit problemet hela säsongen, går matcher till skilje vinner vi kanske 3% av dom.
2 mosbrickor denna match, Rashwans lite oförtjänt då han faktiskt vann en match. Tyvärr räckte inte Coach till i den andra matchen, så Rashwans match räknas inte.
Skall man äta upp alla mosbrickor som vi spelat ihop under denna säsong kommer man gå upp ett par viktklasser till nästa säsong...
Kvoter från matchen:
Rashwan: 0-2 (0-1)
Mats: 0-2 (0-1)
Mäklaren 0-2 (1-0)
Coach: 2-1 (1-0)
Resultat finns här.
/Coach
PS. Om någon (Skulle nog vara Henke Kix i så fall) undrar över coachen inte har bloggat nåt vidare under våren så är svaret enkelt. Han är en medgångsbloggare. Det är inte lika kul att blogga om ännu en 3-8 förlust...
PS2. Det var längesedan jag mötte en motståndare som blev så knäckt efter en förlust så han bytte platta (Neubauer -> Soft) direkt efter match. Men det hände nu... Dock är det ett positivt byte. Alla med Neubauer borde tvingas att byta till soft. Skulle göra Jorden till ett trevligare ställe...
tisdag 12 februari 2008
Warta får kvala till elitserien
Liten notis i GP om vår framfart.
"Warta BTK tog sig samman i elitseriens sista omgång och fick 4-4 mot slutliga seriefemman Söderhamn."
Läs hela artikeln här
"Warta BTK tog sig samman i elitseriens sista omgång och fick 4-4 mot slutliga seriefemman Söderhamn."
Läs hela artikeln här
måndag 11 februari 2008
Liverapport från Warta - Söderhamn
Det är skönt att få skriva positiva ord om våra spelare efter denna match! Vi behövde en poäng för att greja kvalet, och det löste vi. Sen vinner Rekord så resultaten gick vår väg i övrigt oxå.
Nu laddar vi för kval!
20:44 Bra boll av Hedis till 3-5. Sen tar Peter Målaren och vinner bollen. Bra duell sedan, han är snabb den gamle Hedis. Bra period av Andersson sedan som rycker till 10-4. 11-5 till Söderhamn och 4-4 i matchen.
20:39 9-8 till Hampus nu och timeouterna duggar tätt. Denna gång var det Söderhamns tur. Hampus får öppna och Robban drar ut. 8-10 och egen serve. Robban får läge på första men drar bredvid bordet. Söderhamn vinner matchen. samtidigt har Rekord slagit Lyckeby med 5-2 så kvalet är klart!
20:38 7-9 i Hedis match. Sen gör han en riktigt snygg rak bh-loop till 8-9. Bra duell sen som Andersson vinner, setbollar och egen serve. Han vinner första och Söderhamn har 2-0 i matchen.
20:37 I´m back. Har det hänt nåt?
20:35 3-3 i Robbans match, och jag måste leta upp en förlängningssladd. Jäkla batteri...
20:33 Ganska kul spel mellan Petrarna, Hedis har dock svårt att vinna boll. Behöver kanske fler kantbollar som första i andra set? Helyllekillen Hedis bjuder sedan på omboll efter att Peter tyckt att domaren sa "nät" och tog upp bollen. 3-3 i setet.
20:30 3-5 i Robbans match. Bra boll av Robban som tar 2 raka i egen serve. 5-5. Hampus kontrar med 2 i sin serve till 5-7. Sen 2 raka för Robban, det vore fint med en boll i Hampus serve nu Robban. Så blev det inte. 9-7 till Hampus. Setbollar vis 10-7 nu. Och setseger 11-7.
20:27 Dags för ett Peter-derby på bord 2. Båda gillar att spela bh så det kan bli en intressant match. Kanske inte något som man skulle spela in och visa fär våra ungdomar. Hedis sätter värsta målaren jag sett tror jag. Han skulle bli mycket upprörd om den inte omnämndes i bloggen...
20:26 7-8 nu, Robban kommer bak lit eenkelt i vissa bollar. Han är visserligen grymt het i fh-fh men det blir lite för enkelt ibland. Bra bollar av Hampous ger setbollar vid 10-7. Och setseger 11-7 efter nät-ut av Robben i ett ganska bra läge.
20:24 5-4 till Robban efter en snygg fh-undanläggning. Vinner även nästa, för att sedan missa en bh. 6-5.
20:22 3-8 i skilje för Stef. Det är nu som goda råd är dyra... Bra boll sedan som tyvärr Yuichi vinner till 9-3. Inget bra skilje av Stef, det rinner iväg lite väl fort ibland.
20:20 10-10 i Robbans match. Robbans tillbakadrag med bh kan ba barit den tunnaste träffen i Exhhusets historia. Bra spel sedan och Robban tar 2 raka till 12-11. Bra bh av Hampus och 12-12. Robban får öppna, bra skruv i den. Riktigt, riktigt tung duell sedan. Tror aldrig jag har sett Robban så snabb. Grymt!
20:19 Yuichi vinner första 2, sen en tung fh av Stef. 3-1 till Söderhamn.
20:18 9-5 till Hampus i första mot Robban.
20:17 10-9 och setboll för Stef. Yuichi vinner bollen. Bra retur av Stef och Yuichi drar nät-ut. Yuichi gör en stenhård fh-flipp på nästa boll. Och Stef har en nätboll till 12-11. Ytterligare en dålig serve som Yuichi avgör direkt på. Han slår hårt. Lyfter dock ut nästa boll. 13-12 till Stef. Riktigt bra avslutningsboll Av Stef, han lägger sin fh-drive i fel hörn. Setseger 14-13 och snart dax för skilje.
20:12 Måns vinner matchen efter 12-10 i femte. Jon hade setboll vid 10-9 men gjorde sen 3 riktigt dåliga bollar. Såg ut som han blev nervös.
20:11 10-10 nu. Måns vinner nästa till 11-10.
20:10 Måns tar 2 i egen serve till 9-9.
20:09 2 raka av Jon och Warta tar timeout. 7-9 och Måns servar.
20:08 7-7 i Måns match. Båda spelar riktigt bra pingis, det krävs bra slag för att vinna varje poäng.
20:07 Tungt spel i Måns match. 5 tunga bh-loopar av Måns men Jon vinner poängen. Jon leder 6-5.
20:06 Stewf reducerar till 1-2. Bättre spel nu, lite tur på vinstbollen. 3-3 mellan Måns och Jon. Sen drar Måns ett tillbaksdrag i den högre skolan. Riktigt snyggt.
20:05 Bättre av Stef nu, leder 7-5 och spelar ok. Kantboll av Yuichi och 7-6.
20:04 Riktig sluggerfest mellan Stef och Jon. Och när det gäller att dra från höften är Måns den snabbaste...
20:02 8-3 till Måns, och nu är det han som dominerar. Slumra inte till nu bara...
20:01 riktigt bra snabb serve av Måns, han fick fin över på den. Ledning 5-1. Därefter an grym fh till 6-1.
20:00 Bra av Måns i tredje, reducerat till 1-2 i set.
19:59 7-10 blev snabbt 11-10 för Stef. Setet avslutades med 2 märkligt tafatta fh´s av Stef. Kom igen nu Stefan, denna snubbe kan du slå!
19:58 Serveess av Jon... Ledning 10-4 för Måns.
19:57 Bra start av Måns. Ledning 8-0. Bra kanske är i underkant...
19:56 Stef blandar och ger. Gjorde en monsterboll för ett tag sedan, och sen enkla missar där i mellan. Än ny monsterboll nu, sätter en tung bh loop till 7-8.
19:55 9-9 blev snabbt 9-11 för Måns. Hade bra bh-läge i sista bollen men slog ut. Upp på tårna och jobba nu!
19:54 9-10 i Måns match.
19:53 Fortsatt inte helt bra av Stef, ledning 3-1 för Yuichi, när Stef gör en bra boll med en snygg räddning bakifrån. 2-4 nu.
19:52 Vet inte vad Bett sa till Måns i pausen, men det verkar funka. Ledning 6-2. Som snabbt blir 6-5...
19:51 Första även till Yuichi. Stef kommer inte in i spelet riktigt, servar lite för dåligt.
19:50 Första set till Jon. Måns kan mycket, mycket bättre. Får hoppas han visar det i andra...
19:49 Ingen bra start av våra killar. 4-7 i Stefs match. Inte heller han verkar ha vaknat. Sover ni i pausen?
19:48 Bra start av Jon, tyvärr. Måns är inte inne i matchen och ligger under 7-1.
19:47 Nya matcher på gång. Måns - Jon & Stef - Yuichi.
19:29 3 riktigt bra bollar av Robban och matchen är hemma. Han var kusligt snabb i de sista bollarna, plockade upp några riktigt tunga blockar av Peter. Sista var en hög ballong där Peter missade smashen. Skönt att kunna gå till paus efter gediget spel av våra killar.
19:28 2 raka för Peter. Setboll vid 15-16
19:27 Setboll Robban vid 15-14 och timeout Warta.
19:26 14-14 nu. Robban missade en setboll.
19:24 Robban räddar ännu en setboll. Bättre i egen serve nu! Nät ut tyvärr.
19:21 Setboll Robban och bra boll. Peter plockar och Robban missar tillslut. Desto bättre är han riktigt bra i nästa boll. Han är riktigt snabb ut i sitt fh-hörn och plockar in en bra bh från Peter. 11-11 nu.
19:20 Riktigt jämnt fjärde set. Peter har haft ledningen med ett par bollar, men Robban krigar sig tillbaka hela tiden. 9-9 och Peters serve
19:19 Lite tur (igen) av Peter, vinner på en nätboll. 7-8 i setet.
19:18 Ledning Peter med 6-5, Robban gör en snabb bra retur på nästa boll på en lite för lång serve av Peter.
19:16 3-3 i fjärde. 2-0 till Robban i egen serve.
19:15 Släng dig i väggen Pim-Pim. Här i Exercishuset är det Robban som står för serveessen! Setseger 11-9!
19:14 Riktigt bra boll av Robban, bra flipp i fickan och bra tillbakadrag med fh. 2 setbollar. Peter vinner den första efter en otagbar nätboll.
19:13 Kan ni tänka er, Peter loopar bakifrån och Robban blockerar. Robban vinne rpoängen, 9-7 nu.
19:12 2-0 i egen serve, och litet ryck till 7-5.
19:11 Åter en bra boll, Robban kommer bak och försvarar sig bra. Har lite tur med en kix. Peter spelar dock aggressivare nu, ta upp kampen Robban!
19:10 Bra bh av Robban (diagonal, som vanligt) ger 3-3 i setet.
19:08 Seger 3-0 för Jon. Stef hade chansen i första med en setboll, tyvärr gick inte det. I de 2 andra seten var Jon den bättre spelaren. Riktigt viktig match för Robban nu.
19:07 Mycket bättre spel av Robban nu. Han tar striden om bordet och varierar med en och annan loop med lite mindre skruv. Setseger 11-4. Gott så!
19:05 6-3 till Jon, han gör en riktigt bra boll och avgör med en snygg fh. Sen försöker Stef lira som Hedis, backa och spela bh-loop. Tyvärr har Hedis patent på det liret och Jon vinner bollen...
19:04 3-3 mellan Jon och Stef. Tyvärr är det inte Stef som öppnar. 3-5 nu och timeout av Warta.
19:03 Första till Peter. Framåt, får hoppas hans coacher säger nåt liknande.
19:02 10-4 för Peter. Robban hittar inga luckor ännu, han väntar lite för länge innan han loopar. Framåt tack. 10-7 nu.
19:01 2-0 i set till Jon och Stef ser inte alls nöjd ut. Mycket enkla missar från hans sida.
19:00 3-3 till 3-9 för Stef. Sen missar Jon serven...
18:58 Robban var precis hos korvgubben och vände. Han var riktigt långt borta där. 4-2 ledning för Peter.
18:57 Dax för Robban - Peter Andersson. Tuff match för Robban, Peter är har ju erfarenhet så det räcker till. Jobbar han på med fh finns dock alla chanser.
18:55 Setboll 10-9 för Stef, Jon gör 2 vassa bollar i rad. Lite tur dock. Söderhamn vinner första 12-10.
18:53 "På höga bollar skall man spela fh", som alla tränare brukar säga. Synd att Måns sov på den träningen. Hans bh gick ut... Det gör dock mindre när han är riktigt vass sista halvan av skilje och vinner det 11-6. Ledning 2-0 för Warta!
18:51 6-5 var årets turboll för Måns. Först en riktigt tung nätboll av japanen som Måns kontrar med en loop på både nätet och kanten. Tur man sitter nära, annars hade man aldrig hört den... 7-5 till Måns.
18:49 Japanen startar med ett par bra bollar i femte och leder 4-2.
18:48 Lite snurrig idag. Japanen vinner fjärde och femte har startat.
18:46 Tacksam miss av Hampus, halvhög kort som han drar racket i bordet på. Bra boll sedan av Hedis, som han avslutar med en kantboll. Ledning 1-0 för Warta!
18:45 Ledning 10-9 för Hampus när Hedis sätter en riktigt tung bh. Ledning 11-10 för Hedis sen, bra boll när Hedis bh går 1 cm ut.
18:44 Ledning 8-7 för Hedis, när han kommer bak och plockar (vad annars?) och Hampus missar en ganska enkel till 8-6.
18:42 9-4 till Måns i tredje. Snygg fh, har nog aldrig sett honom gå runt så långt i bh (han utnyttjade hela hagens bredd!) för att slå fh.
18:41 Fortsatt bra spel av Hedis. Han är snabb den rackaren... ledning 7-4 i tredje och timeout av Söderhamn.
18:40 Youchi vinner andra set. Måns börjar starkt i tredje och leder 5-2.
18:38 Underläge 8-10 för Hedis i andra set. Då gör han en riktig fantomräddning så långt ner i bh man kan komma. Ett skär med lite för mycket oskruv för Hampus. Hedis vinner sen 3 till av bara farten och tar setet med 12-10. Gött Hedis!
18:37 Riktigt tungs tillbakadrag med fh ger Youichi ledningen med 7-5 i andra. 2 bra bollar av Måns efter det och det är kvitterat.
18:36 Hedis fortsätter att spela bra pingis. 8-8 i andra och hyfsat spel.
18:34 Bra start för Warta. Båda våra spelare tar hem sina förstaset.
Då är det dags för årets sista hemmamatch. Söderhamn står för motståndet. Viktiga matcher idag, och inte bara i Göteborg.
Först ut är Månsson - Yuichi och Hedis - Hampus
Nu laddar vi för kval!
20:44 Bra boll av Hedis till 3-5. Sen tar Peter Målaren och vinner bollen. Bra duell sedan, han är snabb den gamle Hedis. Bra period av Andersson sedan som rycker till 10-4. 11-5 till Söderhamn och 4-4 i matchen.
20:39 9-8 till Hampus nu och timeouterna duggar tätt. Denna gång var det Söderhamns tur. Hampus får öppna och Robban drar ut. 8-10 och egen serve. Robban får läge på första men drar bredvid bordet. Söderhamn vinner matchen. samtidigt har Rekord slagit Lyckeby med 5-2 så kvalet är klart!
20:38 7-9 i Hedis match. Sen gör han en riktigt snygg rak bh-loop till 8-9. Bra duell sen som Andersson vinner, setbollar och egen serve. Han vinner första och Söderhamn har 2-0 i matchen.
20:37 I´m back. Har det hänt nåt?
20:35 3-3 i Robbans match, och jag måste leta upp en förlängningssladd. Jäkla batteri...
20:33 Ganska kul spel mellan Petrarna, Hedis har dock svårt att vinna boll. Behöver kanske fler kantbollar som första i andra set? Helyllekillen Hedis bjuder sedan på omboll efter att Peter tyckt att domaren sa "nät" och tog upp bollen. 3-3 i setet.
20:30 3-5 i Robbans match. Bra boll av Robban som tar 2 raka i egen serve. 5-5. Hampus kontrar med 2 i sin serve till 5-7. Sen 2 raka för Robban, det vore fint med en boll i Hampus serve nu Robban. Så blev det inte. 9-7 till Hampus. Setbollar vis 10-7 nu. Och setseger 11-7.
20:27 Dags för ett Peter-derby på bord 2. Båda gillar att spela bh så det kan bli en intressant match. Kanske inte något som man skulle spela in och visa fär våra ungdomar. Hedis sätter värsta målaren jag sett tror jag. Han skulle bli mycket upprörd om den inte omnämndes i bloggen...
20:26 7-8 nu, Robban kommer bak lit eenkelt i vissa bollar. Han är visserligen grymt het i fh-fh men det blir lite för enkelt ibland. Bra bollar av Hampous ger setbollar vid 10-7. Och setseger 11-7 efter nät-ut av Robben i ett ganska bra läge.
20:24 5-4 till Robban efter en snygg fh-undanläggning. Vinner även nästa, för att sedan missa en bh. 6-5.
20:22 3-8 i skilje för Stef. Det är nu som goda råd är dyra... Bra boll sedan som tyvärr Yuichi vinner till 9-3. Inget bra skilje av Stef, det rinner iväg lite väl fort ibland.
20:20 10-10 i Robbans match. Robbans tillbakadrag med bh kan ba barit den tunnaste träffen i Exhhusets historia. Bra spel sedan och Robban tar 2 raka till 12-11. Bra bh av Hampus och 12-12. Robban får öppna, bra skruv i den. Riktigt, riktigt tung duell sedan. Tror aldrig jag har sett Robban så snabb. Grymt!
20:19 Yuichi vinner första 2, sen en tung fh av Stef. 3-1 till Söderhamn.
20:18 9-5 till Hampus i första mot Robban.
20:17 10-9 och setboll för Stef. Yuichi vinner bollen. Bra retur av Stef och Yuichi drar nät-ut. Yuichi gör en stenhård fh-flipp på nästa boll. Och Stef har en nätboll till 12-11. Ytterligare en dålig serve som Yuichi avgör direkt på. Han slår hårt. Lyfter dock ut nästa boll. 13-12 till Stef. Riktigt bra avslutningsboll Av Stef, han lägger sin fh-drive i fel hörn. Setseger 14-13 och snart dax för skilje.
20:12 Måns vinner matchen efter 12-10 i femte. Jon hade setboll vid 10-9 men gjorde sen 3 riktigt dåliga bollar. Såg ut som han blev nervös.
20:11 10-10 nu. Måns vinner nästa till 11-10.
20:10 Måns tar 2 i egen serve till 9-9.
20:09 2 raka av Jon och Warta tar timeout. 7-9 och Måns servar.
20:08 7-7 i Måns match. Båda spelar riktigt bra pingis, det krävs bra slag för att vinna varje poäng.
20:07 Tungt spel i Måns match. 5 tunga bh-loopar av Måns men Jon vinner poängen. Jon leder 6-5.
20:06 Stewf reducerar till 1-2. Bättre spel nu, lite tur på vinstbollen. 3-3 mellan Måns och Jon. Sen drar Måns ett tillbaksdrag i den högre skolan. Riktigt snyggt.
20:05 Bättre av Stef nu, leder 7-5 och spelar ok. Kantboll av Yuichi och 7-6.
20:04 Riktig sluggerfest mellan Stef och Jon. Och när det gäller att dra från höften är Måns den snabbaste...
20:02 8-3 till Måns, och nu är det han som dominerar. Slumra inte till nu bara...
20:01 riktigt bra snabb serve av Måns, han fick fin över på den. Ledning 5-1. Därefter an grym fh till 6-1.
20:00 Bra av Måns i tredje, reducerat till 1-2 i set.
19:59 7-10 blev snabbt 11-10 för Stef. Setet avslutades med 2 märkligt tafatta fh´s av Stef. Kom igen nu Stefan, denna snubbe kan du slå!
19:58 Serveess av Jon... Ledning 10-4 för Måns.
19:57 Bra start av Måns. Ledning 8-0. Bra kanske är i underkant...
19:56 Stef blandar och ger. Gjorde en monsterboll för ett tag sedan, och sen enkla missar där i mellan. Än ny monsterboll nu, sätter en tung bh loop till 7-8.
19:55 9-9 blev snabbt 9-11 för Måns. Hade bra bh-läge i sista bollen men slog ut. Upp på tårna och jobba nu!
19:54 9-10 i Måns match.
19:53 Fortsatt inte helt bra av Stef, ledning 3-1 för Yuichi, när Stef gör en bra boll med en snygg räddning bakifrån. 2-4 nu.
19:52 Vet inte vad Bett sa till Måns i pausen, men det verkar funka. Ledning 6-2. Som snabbt blir 6-5...
19:51 Första även till Yuichi. Stef kommer inte in i spelet riktigt, servar lite för dåligt.
19:50 Första set till Jon. Måns kan mycket, mycket bättre. Får hoppas han visar det i andra...
19:49 Ingen bra start av våra killar. 4-7 i Stefs match. Inte heller han verkar ha vaknat. Sover ni i pausen?
19:48 Bra start av Jon, tyvärr. Måns är inte inne i matchen och ligger under 7-1.
19:47 Nya matcher på gång. Måns - Jon & Stef - Yuichi.
19:29 3 riktigt bra bollar av Robban och matchen är hemma. Han var kusligt snabb i de sista bollarna, plockade upp några riktigt tunga blockar av Peter. Sista var en hög ballong där Peter missade smashen. Skönt att kunna gå till paus efter gediget spel av våra killar.
19:28 2 raka för Peter. Setboll vid 15-16
19:27 Setboll Robban vid 15-14 och timeout Warta.
19:26 14-14 nu. Robban missade en setboll.
19:24 Robban räddar ännu en setboll. Bättre i egen serve nu! Nät ut tyvärr.
19:21 Setboll Robban och bra boll. Peter plockar och Robban missar tillslut. Desto bättre är han riktigt bra i nästa boll. Han är riktigt snabb ut i sitt fh-hörn och plockar in en bra bh från Peter. 11-11 nu.
19:20 Riktigt jämnt fjärde set. Peter har haft ledningen med ett par bollar, men Robban krigar sig tillbaka hela tiden. 9-9 och Peters serve
19:19 Lite tur (igen) av Peter, vinner på en nätboll. 7-8 i setet.
19:18 Ledning Peter med 6-5, Robban gör en snabb bra retur på nästa boll på en lite för lång serve av Peter.
19:16 3-3 i fjärde. 2-0 till Robban i egen serve.
19:15 Släng dig i väggen Pim-Pim. Här i Exercishuset är det Robban som står för serveessen! Setseger 11-9!
19:14 Riktigt bra boll av Robban, bra flipp i fickan och bra tillbakadrag med fh. 2 setbollar. Peter vinner den första efter en otagbar nätboll.
19:13 Kan ni tänka er, Peter loopar bakifrån och Robban blockerar. Robban vinne rpoängen, 9-7 nu.
19:12 2-0 i egen serve, och litet ryck till 7-5.
19:11 Åter en bra boll, Robban kommer bak och försvarar sig bra. Har lite tur med en kix. Peter spelar dock aggressivare nu, ta upp kampen Robban!
19:10 Bra bh av Robban (diagonal, som vanligt) ger 3-3 i setet.
19:08 Seger 3-0 för Jon. Stef hade chansen i första med en setboll, tyvärr gick inte det. I de 2 andra seten var Jon den bättre spelaren. Riktigt viktig match för Robban nu.
19:07 Mycket bättre spel av Robban nu. Han tar striden om bordet och varierar med en och annan loop med lite mindre skruv. Setseger 11-4. Gott så!
19:05 6-3 till Jon, han gör en riktigt bra boll och avgör med en snygg fh. Sen försöker Stef lira som Hedis, backa och spela bh-loop. Tyvärr har Hedis patent på det liret och Jon vinner bollen...
19:04 3-3 mellan Jon och Stef. Tyvärr är det inte Stef som öppnar. 3-5 nu och timeout av Warta.
19:03 Första till Peter. Framåt, får hoppas hans coacher säger nåt liknande.
19:02 10-4 för Peter. Robban hittar inga luckor ännu, han väntar lite för länge innan han loopar. Framåt tack. 10-7 nu.
19:01 2-0 i set till Jon och Stef ser inte alls nöjd ut. Mycket enkla missar från hans sida.
19:00 3-3 till 3-9 för Stef. Sen missar Jon serven...
18:58 Robban var precis hos korvgubben och vände. Han var riktigt långt borta där. 4-2 ledning för Peter.
18:57 Dax för Robban - Peter Andersson. Tuff match för Robban, Peter är har ju erfarenhet så det räcker till. Jobbar han på med fh finns dock alla chanser.
18:55 Setboll 10-9 för Stef, Jon gör 2 vassa bollar i rad. Lite tur dock. Söderhamn vinner första 12-10.
18:53 "På höga bollar skall man spela fh", som alla tränare brukar säga. Synd att Måns sov på den träningen. Hans bh gick ut... Det gör dock mindre när han är riktigt vass sista halvan av skilje och vinner det 11-6. Ledning 2-0 för Warta!
18:51 6-5 var årets turboll för Måns. Först en riktigt tung nätboll av japanen som Måns kontrar med en loop på både nätet och kanten. Tur man sitter nära, annars hade man aldrig hört den... 7-5 till Måns.
18:49 Japanen startar med ett par bra bollar i femte och leder 4-2.
18:48 Lite snurrig idag. Japanen vinner fjärde och femte har startat.
18:46 Tacksam miss av Hampus, halvhög kort som han drar racket i bordet på. Bra boll sedan av Hedis, som han avslutar med en kantboll. Ledning 1-0 för Warta!
18:45 Ledning 10-9 för Hampus när Hedis sätter en riktigt tung bh. Ledning 11-10 för Hedis sen, bra boll när Hedis bh går 1 cm ut.
18:44 Ledning 8-7 för Hedis, när han kommer bak och plockar (vad annars?) och Hampus missar en ganska enkel till 8-6.
18:42 9-4 till Måns i tredje. Snygg fh, har nog aldrig sett honom gå runt så långt i bh (han utnyttjade hela hagens bredd!) för att slå fh.
18:41 Fortsatt bra spel av Hedis. Han är snabb den rackaren... ledning 7-4 i tredje och timeout av Söderhamn.
18:40 Youchi vinner andra set. Måns börjar starkt i tredje och leder 5-2.
18:38 Underläge 8-10 för Hedis i andra set. Då gör han en riktig fantomräddning så långt ner i bh man kan komma. Ett skär med lite för mycket oskruv för Hampus. Hedis vinner sen 3 till av bara farten och tar setet med 12-10. Gött Hedis!
18:37 Riktigt tungs tillbakadrag med fh ger Youichi ledningen med 7-5 i andra. 2 bra bollar av Måns efter det och det är kvitterat.
18:36 Hedis fortsätter att spela bra pingis. 8-8 i andra och hyfsat spel.
18:34 Bra start för Warta. Båda våra spelare tar hem sina förstaset.
Då är det dags för årets sista hemmamatch. Söderhamn står för motståndet. Viktiga matcher idag, och inte bara i Göteborg.
Först ut är Månsson - Yuichi och Hedis - Hampus
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)