fredag 11 mars 2011

Liverapport från kvartsfinalen mellan Warta och Falkenberg

Då börjar det närma sig. Exhuset börjar bli fullt, pingistv teamet är på plats och spelarna håller sedan länge på och bollar in.

De matcher vi kommer få se idag är:

Jiang, Chang Hong - Rydén, Lukas
Månsson, Magnus - Guo, Kai
Karlsson, Mattias - Söderlund, Hampus
Jiang, Chang Hong - Guo, Kai

Falkenberg har alltså bytt plats på Lukas och Hampus sedan matchen i onsdags.

Ni som inte är på plats vet väl att ni kan följa matchen live på pingistv.se? Strömmen hittar ni här: mms://stream.bowlstream.tv/stream1

Changen börjar bra och verkar väldigt laddad. Skall lukas vinna det här får han spela riktigt bra.

11-7 till changen i första, changen var överlägsen i början och slutet på setet. Håller han fokus och samma aggressivitet hela matchen så blir detta bra!

11-1 till changen i andra, inga problem alls.

5-5 i andra och peter tar timeout, ledning 5-2 till lukas där. Nu går tåget...

Lukas stoppade tåget och vann tredje setet med 12-10. Changen hade 2 matchbollar vid 10-8 men fick inte till spelet på slutbollarna.

11-5 till changen i fjärde, han behövde tänka till lite och ladda om sen var det inga problem i fjärde.

Ny match nu, en match som vi såg i onsdags: Månsson - Goekaj. Sist vann goekaj i 3 raka utan större problem i de 2 första seten. Spelar måns som i tredje setet senast så finns det hopp, även om det är ett litet hopp...

11-8 till goekaj. Måns började riktigt bra och hade ledningen med 5-2 innan verkligheten hann ikapp och goekaj sprang ifrån. Kom igen måns!

11-3 till goekaj i andra. Där var det inte mycket snack om det, han är etta på det mesta och måns har svårt att göra poäng.

Timeout av pelle vid 0-3. Råden är dyra...

11-3 till goekaj i tredje, han verkade ganska nöjd med spelet han presterade.

Äntligen dags för en match som kan bli lite jämn, de båda ungtupparna mandel mot hampus.

Hampus vinner första set med 11-8. Ryckigt set, mandel hade 7-5 när mandel tar 4 raka. Mandel får höja sig lite, känslan är att det är hampus som bestämmer vid bordet och mandel får hela tiden spela svårt.

11-7 till mandel i andra! Han spelade upp sig betydligt, tog ledningen med 2-0 och höll den ledningen hela setet. Fortsätt så!

Hampus tar det tredje med 11-3, och gjorde det ganska ohotad. Han tog ledningen med 5-0 och sedan orkade inte mandel komma ikapp alls.

Hanmpus kämpar till sig en ledning med 6-4 och pelle tar timeout. Hampus fortfarande den som bestämmer.

Mandel gnäller på bollen, får den bytt tar 2 raka och då är det dags för peters timeout. 6-9.

Mandel kom så nära som 8-9 innan hampus tog nästa på en nätboll. Sen vinner hampus setet med 11-8. 2-1 till Falkenberg.

Changen mot goekaj nu. Tyvärr vann goekaj väldigt enkelt i onsdags, och han spelade riktigt bra mot måns.

F-n jag sitter ju bara och njuter. Dom spelar riktigt bra pingis båda två, och bäst så långt är changen som tar första med 13-11.

Changen tar andra med 15-13! Och jag tror faktiskt det var ännu bättre spel nu, helt sjukt. Tror inte det var en enda enkel miss. Ett set till nu changen!

Peter tar timeout vid 4-6 i tredje. 4-3 till goekaj när changen tar 3 raka. Inte mycket kvar nu...

11-10 och pelle tar timeout. Det var nog bra, changen ser trött ut. Kondition är inte hans största styrka...

13-11 till changen i tredje. 3 raska till changen, det var ju skönt... :-)

Dubbel nu, samma manskap som i onsdags. Då vann Warta relativt enkelt...

Falken tar första set i dubbeln med 15-13, jämnt så det förslår.

Falken tar även andra setet med 14-12, kantboll på sista bollen.

12-11 till Warta och pelle tar timeout. Ta detta nu! 9-3 och 10-7 skall man inte släppa...

1-5 till 3-5 och peter tar timeout. Kom igen Warta. Och hälsa Holland!

Och det är dags för skilje! Grabbarna vänder 5-9 till 11-9! Nu är det medvind! Nu tar vi dom!

3-5 vid sidbytet, 2 lätta missar av Warta där.

Falken tar dubbeln med 11-5 i skilje. Skit, våra grabbar kom inte alls upp i nivå i sista setet. Synd, publiken gjorde vad dom kunde men det villa sig inte. Nya tag i Falkenberg på måndag.

Kvartsfinal i Pingisligan: BTK Warta - Falkenbergs BTK fredag 11/3 18.30 i Exhuset

Äntligen är det dags för slutspel i Exhuset!

Även detta år är det Falkenberg vi möter i kvartsfinalen. Och
självklart väljer vi att minnas förra årets kvartsfinaler då vi
besegrade just Falkenberg. Årets möten är däremot inte så mycket att
lägga på minnet...

Det är bra motstånd vi ställs mot i kvartsfinalen, Falkenberg kom fyra
i serien och har ett riktigt bra lag. Men vi vet ju vad killarna i
Warta klarar av! Med Er hjälp i publiken skall vi ge Falkenberg en
rejäl match!

Den första kvartsfinalen spelas i Falkenberg på onsdag, vi hoppas att
vi har chansen att avgöra kvartsfinalserien hemma i Exhuset på fredag.

BTK Warta
18-8 Jiang, Chang Hong
10-10 Karlsson, Mattias
1-3 Nilsson, Robert
9-13 Månsson, Magnus
9-9 Dubbel
47-43

Falkenbergs BTK
21-7 Guo, Kai
6-1 Assar, Omar
9-8 Söderlund, Hampus
0-2 Karlsson, Peter
7-11 Rydén, Lukas
8-10 Dubbel
51-39

Välkomna till Exhuset, Heden!

onsdag 9 mars 2011

Liverapport Falken - Warta

1-1 så långt. Goekaj vann rätt enkelt mot måns, det var först i tredje som måns hotade lite. Men en enkel vinst för goekaj. Sen liknande mellan Changen och
söderlund, 2 enkla set och jämnt i tredje.

Mandel mot Lukas nu, det här blir säkert betydligt jämnare!

2-1i set till mandel, men lukas var bättre i tredje.

21-19 till Lukas i fjärde... ett antal matchbollar för mandel där.

Och mandel tar skilje med 11-7!

2-0 till goekaj. Goekaj vinner klart med 3-0, Changen gör ingen bra match och tar inte fajten riktigt.

Dubbel nu, 3 av dom 4 möttes i dubbeln i sm...

Inga problem, 3-0 till oss! Och första kvartsfinalen vunnen, nu är det bara en kvar...

Inför kvällens kvartsfinal mot Falkenberg...

så är det på sin plats att fresta med lite bilder från senaste bortamatchen mot Falkenberg. Som vanligt så är det Ronald Eek som står för fotandet. Hela samlingen finns på Picasa.



Så laddar en landslagsspelare...













onsdag 2 mars 2011

Kvartsfinalklart!

Då är det lottat och klart, och det motstånd Warta kommer få i kvartsfinal är:

Falkenberg!

Samma motstånd som i kvartsfinalen förra säsongen. Samma motstånd som vi tvålade till ordentligt i slutspelet förra säsongen.

Nu mötte vi Falken redan igår, men den matchen tycker jag att vi glömmer fort (förlust 1-4) och så tittar vi framåt mot kvartsfinalerna istället!

Boka redan nu in hemmamatchen i Exhuset fredag den 11/3! Nu sätter vi nytt publikrekord! Kvartsfinalserien inleds borta mot Falken på tisdag 9/3, så vi fyller upp supporterbussen och åker ner!

Kvartsfinalerna spelas som följer:

Kvartsfinaler:
9/3 Österlens BTK-Halmstad BTK
11/3 Halmstad BTK-Österlens BTK
14/3 Österlens BTK-Halmstad BTK (ev)

9/3 Falkenbergs BTK-BTK Warta
11/3 BTK Warta-Falkenbergs BTK
14/3 Falkenbergs BTK-BTK Warta (ev)


Man kan läsa en liten notis i GP idag...
Även HallandsNyheter har en artikel om Warta och Falkenberg.

tisdag 22 februari 2011

Tidningsartiklar efter 5-0 mot Österlen

Efter triumfen hemma mot Österlen så skrivs det en hel del om Wartas framgångar.

GP skriver:
"Warta till slutspel
BTK Warta säkrade slutspelsplatsen genom att krossa topplaget Österlen med 5–0."

Läs mer på: http://www.gp.se/sport/1.556363-warta-till-slutspel

måndag 21 februari 2011

Liverapport: Warta - Österlen

Säsongens sista hemmamatch är här.

Våra gäster idag kommer från Österlen och de matcher vi kommer få se är:

Jiang, Chang Hong - Nilsson, Peter
Månsson, Magnus - Hong, Zhi Jian
Karlsson, Mattias - Shu, An
Jiang, Chang Hong - Hong, Zhi Jian

Första matchen ut är Jiang, Chang Hong - Nilsson, Peter. På pappret en bra match för Warta, vi hoppas att Changen behåller sitt fina spel från de senaste matcherna.

Changen tar första med 11-9! Det var peters set ända fram till 8-4, så långt hade changen väldigt svårt att göra poäng och peter spelade riktigt bra. Sen en rejäl scenförändring och changen gjorde 7-1 på de sista bollarna. Som så ofta är changen riktigt svår att stå emot om han spelar bra och jobbar fh.

Changen får en tillsägelse om serven vid 6-6... 8-8 och spelarna tar 2 var i egen serve... sen tar peter 2 i rad och vinner setet med 12-10. Changen lite ojämn, lite väl många returer i peters bh, han är bra där.

Changen först till sidbytet, ledning 5-2. 6-2 och Österlen tar timeout. Changen har haft en riktigt bra period nu, han kommer åt bra och styr spelet. 2-2 blev 6-2 och senare 11-3. Changen spelade riktigt bra! Samtidigt vek peter ner sig rejält, han kom inte åt changens serve och hans spel i övrigt försämrades med det.

Ny match nu, Månsson, Magnus - Hong, Zhi Jian

Månsson tar första med 11-5. Månsson gjorde ett bra set och ser fokuserad ut. Men hong gjorde ett riktigt blekt intryck, ser inte särskilt intresserad ut. Men bra av måns, fortsätt så!

Österlen tar timeout i andra vid 4-5, det ser ut ungefär som i första set. Måns kommer åt bra, och känns som den klart bättre spelaren. Hong gör inte särskilt många egna bollar.

10-9 till måns och pelle tar timeout. Måns känns som den bättre, men hong hänger kvar. Måns tar det med 11-9! Bra timeout igen Pelle!

Tredje matchen nu mandel-an shu. Mycket soft i hagen...

11-4 till mandel... vad säger man? Inför matchen hade jag anshu som stor favorit, men det är mandel som styr och ställer. Mandel känns väldigt säker och trygg, det är svårt att göra poäng på han. Ett set till nu!

8-7 till anshu och österlen tar timeout. Hittills i setet är mandel kung i bh-spelet och anshu leder lite i fh. Mandel blir lite väl försiktig ibland.

10-8 till anshu, turboll mandel och miss anshu. 10-10 nu. Turboll anshu där (även om det är en avdelning där warta leder stort ikväll) ger setet via 13-11. Mandel hade setboll vid 11-10.

Mandel först till sidbytet med 5-4. Helt öppen historia det här. Pelle tar timeout vid 5-6. Anshu har spelat upp sig betydligt, och visar också en hel del kämpaglöd. Kom igen Mandel!

Palaver i hagen vid 9-9, anshu vill torka racket men domaren tycker han fördröjer spelet och tillåter inte det. Anshu får en varning och mandel tar de följande 2 bollarna. Mandel var riktigt skärpt på slutbollarna och gjorde det bra. Sen går det alltid att diskutera huruvida det var svett på racket eller inte, domaren tyckte det inte. Men bra av mandel och 3-0 till Warta!

Nästa match: Hong-Hong!

Changen tar första med 11-8. Österlen-Hong spelar betydligt bättre i denna matchen, och gör en hel del bra bollar. Men changen känns betydligt starkare, det gick lite väl enkelt i början så changen slappnade av lite tidigt. Väldigt bra i egen serve framför allt!

9-11 i andra. Hong Zhi spelar bra, han gjorde en hel del riktigt fina bollar. Men jag tycker changen faller ihop lite och tappar mycket i aggressivitet. Nya tag nu!

3-5 underläge och pelle tar timeout. Ett par enkla missar av changen där, en paus och ny energi är nog precis vad han behöver. Kommer han igång vinner han det här. 3 raka av changen och österlen tar timeout...

Märklig sport det här. Changen gör en riktig luftmiss som ger 6-8 och ser slagen ut. Trött och utan energi. Sen vinner changen de kommande 5 bollarna och setet med 11-8. 4-0 till warta!

Dubbel nu, den gren där Österlen är bäst i serien. För warta spelar mandel & måns och för österlen anshu & peter.

11-4 till warta. Vilket spel dom bjuder på! Riktigt vass dubbel så långt, 1:a på nästan alla bollar. Fortsätt så!

11-4 11-6 mot seriens bästa dubbelpar! Nu var det ett warta i medgång och ett österlen i motgång, men grabbarna presterade riktigt bra dubbelspel idag. Robban får det svårt att ta tillbaka sin plats som dubbelspelare...

5-0 till Warta!